zytanie dzieciom to nie tylko moment wyciszenia i przyjemności, ale również kluczowy element w rozwoju dziecka. Jak dowodzą liczne badania, regularne czytanie małym dzieciom przynosi ogromne korzyści, zarówno w sferze emocjonalnej, społecznej jak i intelektualnej. Czytanie dzieciom to znakomity sposób na zbudowanie i umocnienie więzi rodzinnej. Dzięki wspólnemu czytaniu rodzice mogą spędzać z dziećmi czas w sposób bliski, co jest niezwykle ważne dla rozwoju emocjonalnego dziecka. Takie chwile bliskości, w których rodzic czyta, przytula i poświęca uwagę dziecku, przekazują mu przesłanie: „Jesteś dla mnie ważny i kochany”. To z kolei sprzyja rozwojowi dziecka, budowaniu jego wiary w siebie, życzliwości, empatii i umiejętności społecznych. Czytanie dzieciom ma także pozytywny wpływ na rozwój ich umiejętności intelektualnych. Poprzez czytanie dzieci uczą się języka, wzbogacają słownictwo, a także uczą się myśleć i podejmować decyzje. Dobrze dobrane książki pomagają w rozwijaniu wyobraźni, wiedzy i wrażliwości moralnej, poszerzają tematykę zainteresowań dziecka oraz dają dostęp do treści, których nie dostarczy mu własne doświadczenie. Współuczestnicząc wraz z rodzicami naszych przedszkolaków w kształtowaniu i rozwoju małych dzieci wymyśliliśmy akcję „wędrującej książki”. Na przedszkolnym korytarzu pojawiła się biblioteczka z nowymi pozycjami z repertuaru literatury dziecięcej. Wychowawcy w poszczególnych grupach wykorzystując czas odpoczynku dzieci po posiłkach lub wplatając aktywność słuchania tekstu czytanego w rytm danego dnia korzystają z biblioteczki wybierając, czytając a następnie odkładając książeczkę na swoje miejsce. Wychowawcy wspólnie z dziećmi będą również wybierać z własnych grupowych zbiorów pozycje książkowe, które udostępnią innym grupom w przedszkolnej biblioteczce. W ten sposób każda grupa będzie mogą poznać nowe inne bajki, baśnie i opowiadania a książeczki będę wędrowały od grupy do grupy.