Podsumowanie X edycji programu Uczymy Dzieci Programować- sala niebieska i zielona
Kodowanie to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Dla dzieci są to cenne zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany. Podczas realizacji zadań z X edycji Uczymy Dzieci Programować dzieci tworzyły kody, rozwiązywały zadania zgodnie z warunkami, tworzyły historyjki obrazkowe, budowały wieże, grały w sudoku, memory, rysowały zakodowane obrazki. Celem zajęć było:
- Rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, analitycznego, przyczynowo – skutkowego
- Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Doskonalenie umiejętności skupienia uwagi, koncentracji, cierpliwości
- Rozwijanie mowy i wzbogacanie słownika, układanie zdań, tworzenie historyjek
- Rozbudzenie inwencji twórczej i kreatywności
- Odczytywanie, rozumienie symboli i znaków
- Odczuwanie radości i zadowolenie z pokonywania trudności
- Oswajanie dzieci z nowoczesnymi technologiami
Wszystkie dzieci za udział otrzymały pamiątkowe dyplomy.
Styczniowe kodowanie- sala niebieska
W styczniu na zajęciach z kodowania dzieci ułożyły z kolorowych kartoników na macie do kodowania rok 2023, rozwijały również umiejętność tworzenia kodu offline, narysowały swoje plany i marzenia na 2023 rok. Dzieci układały puzzle, rozmawiały o tym, co możemy robić zimą na dworze, podczas układania obrazkowego sudoku omówiły zimowe dyscypliny sportowe, a na podstawie kodu zerojedynkowego ułożyły obrazki przedstawiające kropelkę wody i płatek śniegu.
Terapia ręki dla każdego -sala zielona
,, Moja babcia, mój dziadek” – sala zielona
Styczeń to miesiąc, w którym wnukowie świętują dzień swoich babć i dziadków. Zajęcia oparte na zaproponowanym scenariuszu tematycznie były związane właśnie z babcią i dziadkiem, czyli z osobami dla dzieci bardzo ważnymi. Przedszkolaki na podstawie wzoru zbudowały kubeczkową wieżę oraz dokończyły symetryczną część wzoru. Dzięki tym zadaniom dzieci rozwijały umiejętność logicznego myślenia oraz współpracy.
,, Sporty zimowe” – sala zielona
Zima, to czas zabaw na śniegu i uprawiania sportów zimowych. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci najpierw ułożyły puzzle, które były punktem wyjścia do rozmów o tym, co możemy robić zimą na dworze. Następnie, podczas układania obrazkowego sudoku omówiły zimowe dyscypliny sportowe. Zajęcia zakończyły się stworzeniem kodu offline.
,,Coś się kończy, coś się zaczyna” – sala zielona
Styczeń to miesiąc, w którym wnukowie świętują dzień swoich babć i dziadków. Zajęcia oparte na zaproponowanym scenariuszu tematycznie były związane właśnie z babcią i dziadkiem, czyli z osobami dla dzieci bardzo ważnymi. Przedszkolaki na podstawie wzoru zbudowały kubeczkową wieżę oraz dokończyły symetryczną część wzoru. Dzięki tym zadaniom dzieci rozwijały umiejętność logicznego myślenia oraz współpracy.