Terapia ręki dla każdego -sala zielona
,, Czekamy na święta” – sala zielona
Choinka, prezent, śnieżynka… z czym mogą się kojarzyć, jaki temat mogą zapowiadać? Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci najpierw ułożyły obrazek z rozciętych części , a następnie korzystając z tablicy interaktywnej uzupełniły obrazki tak, aby były symetryczne. Na koniec przedszkolaki ułożyły sudoku. Powstałe obrazki były punktem wyjścia do rozmowy na temat zbliżających się świąt.
,, W krainie świętego Mikołaja” – sala zielona
Grudzień, to czas oczekiwania na święta, na koniec roku, na opady białego puszystego śniegu… i na wizytę świętego Mikołaja. Na zajęciach przedszkolaki utworzyły historyjkę obrazkową przedstawiającą przygody Mikołaja, a także wykonały zadanie nakierowane Ne rozwój logicznego myślenia –obrazkowe sudoku.
,, Coraz bliżej zima” – sala zielona
Jak wygląda zima? Po czym poznać, że jest coraz bliżej? Odpowiedzi na powyższe pytania starszaki poszukiwały na zajęciach. Pomogły im w tym puzzle, szukanie par, a także tworzenie kodu offline.
,, Dbamy o czystość” – sala zielona
Kiedy powinniśmy myć ręce? W jaki sposób robić to prawidłowo? W jaki sposób szczotkować zęby? Odpowiedzi na te pytania starszaki podczas zajęć z kodowania.
20.12.2022 r. Jasełka Bożonarodzeniowa- sala zielona
Grudniowe kodowanie- sala niebieska
Dzieci z grupy niebieskiej w grudniu w ramach realizacji projektu Uczymy Dzieci Programować rozmawiały na temat zbliżających się świąt. Stworzyły historyjkę obrazkową przedstawiającą przygody Mikołaja, stworzyły obrazkowe sudoku, układały według wzoru na macie do kodowania połowę świątecznego obrazka, a następnie dokładały jego symetryczną część. Samodzielnie tworzyły świąteczne obrazki na wirtualnej macie do kodowania.
19.12.2022 r. Koncert muzyczny pt. „Kolędy ze świata” – Widawa i Brzyków
Christmas in Great Britain – sala niebieska
W ramach realizacji projektu English Special Days dzieci obejrzały prezentację multimedialną „Christmas in Great Britain” („Święta w Wielkiej Brytanii”). Dowiedziały się o najważniejszych tradycjach i zwyczajach, zobaczyły jak wyglądają potrawy serwowane w okresie świątecznym w Wielkiej Brytanii. Dzieci dekorowały papierowe choinki oraz przygotowały świąteczne skarpety, które tak jak brytyjskie dzieci powiesiły na kominku. Po zakończeniu prezentacji dzieci śpiewały kolędę „Jingle Bells”, podawały w języku angielskim nazwy zabawek, utrwaliły także podstawowe słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia.